Soundtracks.pl - Muzyka Filmowa

Szukaj w:  Jak szukać?  
Ray Pająk (Spider) Crash: Niebezpieczne pożądanie (Crash) Kaliber (Calibre) Basen (La Piscine) Betsy (The Betsy) Iniemamocni 2 (The Incredibles 2)








Aby otrzymywać świeże informacje o muzyce filmowej, podaj swój adres e-mail:



Zapisz

Game Music Festival we Wrocławiu

06 Listopad 2018, 22:37

W dniach 26-27.10.2018 we Wrocławiu odbył się Game Music Festival. Pierwsze tego typu wydarzenie w Polsce spotkało się z wielkim zainteresowaniem słuchaczy, a sala Narodowego Forum Muzyki pomieściła przez ten czas ponad 5000 uczestników. Skalę przedsięwzięcia już samym swoim przybyciem potwierdzili międzynarodowej sławy kompozytorzy tj. Gareth Coker, Peter McConnell, Borislav Slavov, Shota Nakama, czy Neal Acree wraz z prawdziwą śmietanką polskiej sceny kompozytorskiej z Arkadiuszem Reikowskim, Janem Sanejko i Piotrem Musiałem na czele.




W ramach czterech koncertów otrzymaliśmy możliwość zasłuchania się w ikonicznych melodiach Heros of Might and Magic, doświadczenia światowej klasy występu Big Bandu Bartosza Pernala improwizującego z motywami z Grim Fandango, mikstury magii i wrażliwości płynącej z symfonicznych aranżacji scoru z Ori and The Blind Forest, oraz zanurzenia się w epickich brzmieniach kilkudziesięcioosobowej orkiestry wykonującej wraz z chórem kompozycje z takich gier jak World of Warcraft, Starcraft czy Diablo wywołujące ciarki na całym ciele. Wraz z innymi szczęśliwcami odwiedzającymi w ten październikowy weekend salę koncertową Narodowego Forum Muzyki mogłem też usłyszeć premierowe wykonanie poruszającej i mrocznej suity z Frostpunk Piotra Musiała oraz fragment oprawy muzycznej Garetha Cokera do będącej jeszcze w fazie produkcji drugiej części przygód Ori.


 
wszystkie orkiestracje przygotowane zostały od nowa, właśnie na potrzeby wydarzeń festiwalowych. Pokazuje to dobitnie jak wielkim zaufaniem kompozytorzy obdarzyli ekipę z gamemusic.pl, oddając w ich ręce dzieła nad którymi niejednokrotnie pracowali wiele lat. Chcę przy tej okazji ukłonić się symbolicznie przed pracą jaką wykonali Jan Sanejko, Aruto Matsumoto, Bartosz Pernal i maestro Robert Kurdybacha, którzy podjęli się ważnego i niewątpliwie trudnego zdania, przygotowując aranżacje w sposób, który zapewnił zachowanie klimatu gier jednocześnie wykorzystując walory szerokiego instrumentarium orkiestralnego. Podziękowania należą się jednak przede wszystkim muzykom przekładającym notacje nutowe na tak niezapomniane wrażenia, tj. Bartosz Pernal Big Band, orkiestra NFM Filharmonii Wrocławskiej pod batutą Adama Klocka, Sound Factory Orchestra dyrygowana przez Roberta Kurdybachę, chór Narodowego Forum Muzyki wraz z dwoma kilkuletnimi chłopcami solistami, którzy skradli serca widowni intonując partię wokalną z Invincible (World of Warcraft). 



 
Już teraz zaczynam trzymać kciuki i czekać na pierwsze informacje na temat II edycji. Gdyż tak jak zapowiedział na rozpoczynającej festiwal konferencji Borislav Slavov, również i ja uważam, że mamy do czynienia z projektem, który ma wielki potencjał do zawojowania nie tylko krajowej sceny festiwalowej, ale wykorzystując wszystkie dotychczasowe doświadczenia stać się rozpoznawalnym miejscem także na międzynarodowej mapie muzycznych wydarzeń.

Oryginalny tekst opublikowany został na portalu: ustatkowanygracz.pl






Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy!


Soundtracks.pl

© 2002-2019 Soundtracks.pl - muzyka filmowa.
Wydawca: Bezczelnie Perfekcyjni