Soundtracks.pl - Muzyka Filmowa

Szukaj w:  Jak szukać?  



Aby otrzymywać świeże informacje o muzyce filmowej, podaj swój adres e-mail:



Zapisz

IFMCA przyznało swoje nagrody

24 Luty 2007, 19:16

Międzynarodowe Stowarzyszenie Krytyków Muzyki Filmowej (International Film Music Critics Association) ogłosiło wyniki swojego konkursu na Najlepszy Score 2006 Roku oraz zwycięzców pozostałych 10 kategorii z dziedziny muzyki filmowej. Triumfatorem okazał się James Newton Howard, którego  Panią w błękitnej wodzie uznano za score roku a także za najlepszą kompozycję stworzoną do filmu fantasy/science-fiction/horroru, a pochodzący z niej utwór The Great Eatlon wygrał w kategorii ?Najlepszy pojedynczy utwór roku?. Pełna lista zwycięzców w dalszej części newsa.




Score Roku:

- Czarna Dalia (The Black Dahlia) - Mark Isham
- Kod Da Vinci (The Da Vinci Code) - Hans Zimmer
- ródło (The Fountain) - Clint Mansell
- Pani w błękitnej wodzie (Lady in the Water) - James Newton Howard
- Pachnidło (Perfume: The Story of a Murderer) - Tom Tykwer, Reinhold Heil, Johnny Klimek
- X-Man: Ostatni Bastion (X-Man: The Last Stand) - John Powell

Kompozytor Roku:

- Alexandre Desplat
- James Newton Howard
- Mark Isham
- John Powell
- Hans Zimmer

Najlepszy Nowy Kompozytor Roku 2006:

- Caine Davidson (An American Haunting)
- Nicholas Dodd (Renaissance)
- Mark Orton (Sweet Land)
- Douglas Pipes (Monster House)
- Brett Rosenberg (Half Light)

Najlepsza muzyka do dramatu:

- Czarna Dalia (The Black Dahlia) - Mark Isham
- Infiltracja (The Departed) - Howard Shore
- Dobry Niemiec (The Good German) - Thomas Newman
- Narodzenie (The Nativity Story) - Mychael Danna
- Malowany Welon (The Painted Veil) - Alexandre Desplat
Królowa (The Queen) - Alexandre Desplat

Najlepsza muzyka do komedii:

- Holiday (The Holiday) - Hans Zimmer
- Mała Miss (Little Miss Sunshine) - Mychael Danna
- Miss Potter - Nigel Westlake i Rachel Portman
- Różowa Pantera (The Pink Panther) - Christophe Beck
- Na Psa Urok (The Shaggy Dog) - Alan Menken

Najlepsza muzyka do filmu animowanego:

- Auta (Cars) - Randy Newman
- Pajęczyna Charlotty (Charlotte's Web) - Danny Elfman
- Po rozum do mrówek (The Ant Bully)- John Debney
- Happy Feet. Tupot Małych Stóp (Happy Feet) - John Powell
- Epoka Lodowcowa 2: Odwilż (Ice Age: The Meltdown) - John Powell

Najlepsza muzyka do filmu akcji/thrillera:

- Casino Royale - David Arnold
- Kod Da Vinci (The Da Vinci Code) - Hans Zimmer
- Firewall - Alexandre Desplat
- Mission: Impossible III - Michael Giacchino
- Piraci z Karaibów: Skrzynia Umarlaka (Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest) - Hans Zimmer

Najlepsza muzyka do filmu fantasy/science-fiction/horroru:

- Eragon - Patrick Doyle
- ródło (The Fountain) - Clint Mansell
- Pani w błękitnej wodzie (Lady in the Water) - James Newton Howard
- Superman: Powrót (Superman Returns) - John Ottman
- X-Men: Ostatni Bastion (X-Men: The Last Stand) - John Powell

Najlepsza muzyka do serialu telewizyjnego:

- 24 Godziny Sezon 5(24 Season 5) - Sean Callery
- Battlestar Galactica Season 2/3 - Bear McCreary
- Zagubieni 2/3 (Lost Season 2/3) - Michael Giacchino
- Planet Earth - George Fenton
- Dziesięcioro przykazań (The Ten Commandments) - Randy Edelman

Najlepszy pojedynczy utwór roku:

- Evey Reborn z V jak Vendetta - Dario Marianelli
- The Great Eatlon z Pani w błękitnej wodzie - James Newton Howard
- Chevaliers de Sangreal  z Kodu Da Vinci - Hans Zimmer
- Eragon z Eragona - Patrick Doyle

Najlepsza wytwórnia płyt z muzyką filmową:

- Film Score Monthly - Lukas Kendall (producent)
- Intrada - Douglass Fake
- La-La Land - MV Gerhard i Matt Verboys
- MovieScore Media - Mikael Carlsson
- Varese Sarabande - Robert Townson

Więcej informacji na stronie Stowarzyszenia.


Olek Dębicz:

Zgadzam się na wszystkie nagrody, oprócz dwóch: w kategorii "Score Roku" i "Najlepszy Pojedynczy Utwór Roku". W pierwszej kategorii powinno moim zdaniem zwyciężyć "Pachnidło", kompozycja prezentująca znacznie wyższy poziom artystyczny (ale nie tylko) niż "Pani w błękitnej wodzie". Z kolei za najlepszy utwór uznałbym bardzo ciekawy "Evey Reborn" z "V jak Vendetta" Dario Marianellego. Ale cóż - konkurs to konkurs. Nie wszystkim można w stu procentach dogodzić.

Łukasz Waligórski:

"Evey Reborn" tak naprawdę nie jest niczym szczególnym. Pod względem formy to typowa progresja jakich mnóstwo robi Zimmer, tyle że Marianelli wlał w to więcej emocji. "The Great Eatlon" to perełka pod względem technicznym, która jednocześnie na niesamowitą moc porównywalną z "Tarava". Wybór słuszny, podobnie zresztą jak i w pozostałych kategoriach. Jeśli chodzi o "Kobietę..." i "Pachnidło..." to są to kompozycje na podobnym poziomie z lekkim wskazaniem jednak na to drugie. No ale skoro 1/3 IFMCA to Amerykanie, to nie można się było spodziewać wygranej Niemieckich kompozytorów.

Nel:

Mała uwaga Łukaszu: progresja nie jest wyznacznikiem formy.

Koper:

Ale czemu u licha "Pani w błękitnej wodzie" a nie "Kobieta..." ?? :)


Soundtracks.pl

© 2002-2025 Soundtracks.pl - muzyka filmowa.
Wydawca: Bezczelnie Perfekcyjni