Nominacje do nagród IFMCA18 Styczeń 2008, 13:55Dziś International Film Music Critics Association opublikowało nominacje do nagród, które stowarzyszenie to przyzna już po raz czwarty. Organizacja składa się aktualnie z 43 recenzentów muzyki filmowej z całego świata - Soundtracks.pl również do niej należy. Nagrody zostaną przyznane 15. lutego. W dalszej części newsa pełna lista kategorii i nominacji. W nominacjach prowadzi Alexandre Desplat, który otrzymał ich aż siedem w tym dwie za najlepszą partyturę. Kolejny, z czterema nominacjami, jest Dario Marianelli, który ostatnio otrzymał Złoty Glob za muzykę do filmu Pokuta. Cztery nominacje otrzymał także coraz popularniejszy Michael Giacchino.
INTERNATIONAL FILM MUSIC CRITICS ASSOCIATIONNominacje do nagrody 2007 SCORE OF THE YEAR (PARTYTURA ROKU)- ATONEMENT, music by Dario Marianelli
- THE GOLDEN COMPASS, music by Alexandre Desplat
- LUST, CAUTION, music by Alexandre Desplat
- RATATOUILLE, music by Michael Giacchino
- ZODIAC, music by David Shire
FILM COMPOSER OF THE YEAR (KOMPOZYTOR ROKU)- ALEXANDRE DESPLAT
- MICHAEL GIACCHINO
- JAMES NEWTON HOWARD
- MARK ISHAM
- DARIO MARIANELLI
BREAKTHROUGH COMPOSER OF 2007 (DEBIUT ROKU 2007)- JANE ANTONIA CORNISH for De Fortabte Sjæles Ø (Island of Lost Souls)
- ILAN ESHKERI for Stardust
- JONNY GREENWOOD for There Will Be Blood
- FERNANDO VELÁZQUEZ for El Orfanato (The Orphanage)
- CHRISTOPHER WONG for Journey to the Fall
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DRAMA FILM (NAJLEPSZA PARTYTURA DO FILMU DRAMATYCZNEGO)- ANGEL, music by Philippe Rombi
- ATONEMENT, music by Dario Marianelli
- EASTERN PROMISES, music by Howard Shore
- THE KITE RUNNER, music by Alberto Iglesias
- LUST, CAUTION, music by Alexandre Desplat
BEST ORIGINAL SCORE FOR A COMEDY FILM (NAJLEPSZA PARTYTURA DO KOMEDII)- ENCHANTED, music by Alan Menken
- EVAN ALMIGHTY, music by John Debney
- HOT FUZZ, music by David Arnold
- REIGN OVER ME, music by Rolfe Kent
- TUTTE LE DONNE DELLA MIA VITA (ALL THE WOMEN IN MY LIFE), music by Ennio Morricone
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ACTION/ADVENTURE FILM (NAJLEPSZA PARTYTURA DO FILMU AKCJI/PRZYGODOWEGO)- THE BOURNE ULTIMATUM, music by John Powell
- GHOST RIDER, music by Christopher Young
- LIVE FREE OR DIE HARD, music by Marco Beltrami
- PIRATES OF THE CARIBBEAN: AT WORLD`S END, music by Hans Zimmer
- SPIDER-MAN 3, music by Christopher Young
BEST ORIGINAL SCORE FOR A FANTASY/SCIENCE FICTION FILM (NAJLEPSZA PARTYTURA DO FILMU FANTASY/SCIENCE FICTION)- BRIDGE TO TERABITHIA, music by Aaron Zigman
- THE GOLDEN COMPASS, music by Alexandre Desplat
- MR. MAGORIUM`S WONDER EMPORIUM, music by Alexandre Desplat and Aaron Zigman
- STARDUST, music by Ilan Eshkeri
- SUNSHINE, music by John Murphy and Underworld
BEST ORIGINAL SCORE FOR A HORROR/THRILLER FILM (NAJLEPSZA PARTYTURA DO HORRORU/THRILLERA)- EL ORFANATO (THE ORPHANAGE), music by Fernando Velázquez
- FLOOD, music by Debbie Wiseman
- I KNOW WHO KILLED ME, music by Joel McNeely
- SLEUTH, music by Patrick Doyle
- ZODIAC, music by David Shire
BEST ORIGINAL SCORE FOR AN ANIMATED FEATURE (NAJLEPSZA PARTYTURA DO FILMU ANIMOWANEGO)- BEE MOVIE, music by Rupert Gregson-Williams
- BEOWULF, music by Alan Silvestri
- GEDO SENKI (TALES FROM EARTHSEA), music by Tamiya Terajima
- MEET THE ROBINSONS, music by Danny Elfman
- RATATOUILLE, music by Michael Giacchino
BEST ORIGINAL SCORE FOR A DOCUMENTARY FEATURE (NAJLEPSZA PARTYTURA DO FILMU DOKUMENTALNEGO)- DARFUR NOW, music by Graeme Revell
- EARTH, music by George Fenton
- IN THE SHADOW OF THE MOON, music by Philip Sheppard
- LA PLANÈTE BLANCHE, music by Bruno Coulais
- LE PREMIER CRI, music by Armand Amar
BEST ORIGINAL SCORE FOR TELEVISION (NAJLEPSZA PARTYTURA DO PRODUKCJI TELEWIZYJNEJ) - BATTLESTAR GALACTICA [SEASON 3], music by Bear McCreary
- DOCTOR WHO [SEASON 3], music by Murray Gold
- LOST [SEASON 3], music by Michael Giacchino
- TAE WANG SA SHIN GI (THE STORY OF THE GREAT KING AND THE FOUR GODS), music by Joe Hisaishi
- TIN MAN, music by Simon Boswell
BEST ORIGINAL SCORE FOR A VIDEO GAME OR INTERACTIVE MEDIA (NAJLEPSZA PARTYTURA DO GRY KOMPUTEROWEJ LUB MEDIÓW INTERAKTYWNYCH)- BIOSHOCK, music by Garry Schyman
- CALL OF DUTY 4: MODERN WARFARE, music by Stephen Barton and Harry Gregson-Williams
- LAIR, music by John Debney
- MEDAL OF HONOR: AIRBORNE, music by Michael Giacchino
- WARHAWK, music by Christopher Lennertz
BEST NEW RELEASE/RE-RELEASE/RE-RECORDING OF AN EXISTING SCORE (NAJLEPSZE NOWE WYDANIE/WZNOWIENIE/RE-RECORDING OPUBLIKOWANEJ JUŻ PARTYTURY)- ALIEN, music by Jerry Goldsmith - Douglass Fake, Michael Matessino and Nick Redman (producers)
- GODZILLA, music by David Arnold - Ford A. Thaxton and David Arnold (producers)
- THE LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING, music by Howard Shore - Howard Shore, Peter Jackson, Fran Walsh and Paul Broucek (producers)
- THE PRIVATE LIFE OF SHERLOCK HOLMES, music by Miklós Rózsa - James Fitzpatrick (producer)
- THE WIND AND THE LION, music by Jerry Goldsmith - Douglass Fake and Lukas Kendall (producers)
BEST FILM MUSIC COMPILATION ALBUM (NAJLEPSZA SKŁADANKA MUZYKI FILMOWEJ)- AMAZING STORIES: ANTHOLOGY 3, Douglass Fake (producer)
- THE KARATE KID BOX SET, Robert Townson and Bill Conti (producers)
- MAD, MOD & MACABRE: THE RONALD STEIN COLLECTION, Taylor White (producer)
- MIKLÓS RÓZSA: A CENTENARY CELEBRATION, Robert Townson (producer)
- THE UNFORGIVEN: CLASSIC WESTERN SCORES FROM UNITED ARTISTS, Lukas Kendall (producer)
FILM MUSIC RECORD LABEL OF THE YEAR (WYTWÓRNIA ROKU)- FILM SCORE MONTHLY, Lukas Kendall
- INTRADA, Douglass Fake
- LA-LA LAND RECORDS, M.V. Gerhard and Matt Verboys
- MOVIESCORE MEDIA, Mikael Carlsson
- VARÈSE SARABANDE, Robert Townson
FILM MUSIC COMPOSITION OF THE YEAR (UTWÓR ROKU)- "Elegy for Dunkirk" from ATONEMENT, music by Dario Marianelli
- "Graysmith Obsessed" from ZODIAC, music by David Shire
- "Last Shift" from LIONS FOR LAMBS, music by Mark Isham
- "Up Is Down" from PIRATES OF THE CARIBBEAN: AT WORLD`S END, music by Hans Zimmer
- "Wong Chia Chi`s Theme" from LUST, CAUTION, music by Alexandre Desplat
Andy: | "Up Is Down"?! Chyba pierwsze 30 sek... | | Neimoidian: | Wygląda na to, że mamy do czynienia z najbardziej kompetentnym i adekwatnym podsumowaniem roku. Bardzo mi się podobają te nominacje :) | | scoreman: | Wśród takiej liczby nominowanych każdy znajdzie coś dla siebie:) Ogólnie mam całkiem pozytywne wrażenia po przejrzeniu tej listy. Wychwycono sporą część tego, co było ciekawe w ubiegłym sezonie. Osobiście cieszą mnie liczne nominacje dla Desplata (w tym również za "The Golden Compass", który niektórzy ostro krytykowali, nie dostrzegając ewidentnych walorów), Newtona Howarda (w tym roku próbował sił w róznych stylistykach i szczególnie brakuje mi odrębnej nominacji dla "The Water Horse"), Arnolda (za "Hot Fuzz" - kawał potężnej muzyki znakomicie wpisującej się w absurdalny humor komedii, z drugiej strony wolałbym zobaczyć w innej kategorii nominację za jego "Amazing Grace", projekt muzyczny dla tego kopozytora dość nietypowy, a zarazem brzmiący doskonale) i Fentona (za dokument "Earth"). Ogromnie cieszy mnie dostrzeżenie świetnych wznowień dawnych płyt - tu postawiłbym na "Godzillę" Arnolda albo "Alien" Goldsmitha. No może starczy tych wyróżnień, niech się inni wypowiedzą ;) | | Neimoidian: | Mnie tylko dziwi w kategorii "Nowe Wydanie/Wznownienie" brak "Monsignore" Williamsa. | | Olek Dębicz: | Podoba mi się suma wszystkich głosów redaktorów IFMCA. Cieszy obecność intrygującego "Zodiaka" i oczywiście dwóch, moim zdaniem, najlepszych kompozycji roku, czyli "Ostrożnie, pożądanie" oraz "Pokuty". | |
|