Soundtracks.pl - Muzyka Filmowa

Szukaj w:  Jak szukać?  
 








Aby otrzymywać świeże informacje o muzyce filmowej, podaj swój adres e-mail:



Zapisz

James Bond na 7. FMF i Soundtracks.pl - The Living Daylights

15 Wrzesień 2014, 23:45






Zapraszamy do zapoznania się z piętnastą częścią bondowskiego cyklu na portalu Soundtracks.pl o piosenkach z wszystkich filmów o Jamesie Bondzie.

Cykl przygotowany został przez Adama Krysińskiego specjalnie z okazji zbliżającego się 7. Festiwalu Muzyki Filmowej w Krakowie, podczas którego jednym z punktów programu będzie Wielka Gala z Jamesem Bondem - Koncert 007: The Best of James Bond. Codziennie prezentować będziemy Wam szczegóły o piosence z kolejnego chronologicznie filmu o Jamesie Bondzie.

Zapraszamy na internetową stronę 7. FMF - http://www.fmf.fm/



15. The Living Daylights (1987 rok)

Piosenka tytułowa - "The Living Daylights"
Wykonanie - a-ha
Autorzy - John Barry i a-ha (muzyka i słowa)

Piętnasty film o przygodach Jamesa Bonda - W obliczu śmierci, to szczególny pod kilkoma względami film o Agencie 007. Przede wszystkim to pierwszy odcinek (z dwóch), w którym Rogera Moore'a w roli Bonda aż po 15 latach zastąpił Timothy Dalton. Bondowska seria obchodziła wówczas swoje 25-lecie. Był to też, jak się okazało dwa lata później, ostatni i 11-sty bondowski film z serii, przy którym pracował John Barry jako autor muzyki i piosenki przewodniej (przez ogół muzyka z tego filmu uważana jest za najlepszą pracę, jaką stworzył do Bonda zaraz po Goldfingerze i On Her Majesty's Secret Service). Podczas pre-produkcji kolejnego filmu z Bondem - Licencja na zabijanie, kompozytor doznał pęknięcia przełyku i prawie rok spędził w szpitalu, z trudem uchodząc z życiem - po wyjściu ze szpitala triumfalnie powrócił po pół roku, komponując muzykę do epickiego westernu Kevina Costner'a - Tańczący z wilkami, za który nagrodzono go piątym (i ostatnim w karierze jak się później okazało) Oscarem za najlepszą muzykę. Do Bondów Barry już nigdy nie powrócił, mimo, że do końca życia (jak i przez poprzednie 40 lat) łączyła go serdeczna przyjaźń z rodziną Broccolich - producentów wszystkich bondowskich filmów, którzy niejednokrotnie w późniejszych latach namawiali kompozytora, by skomponował muzykę do kolejnych Bondów. Barry ponadto wystąpił w W obliczu śmierci w ostatniej scenie filmu, jako dyrygent orkiestry.

Po niesamowitym sukcesie „A View To A Kill” producenci postanowili ponownie zaangażować do skomponowania piosenki tytułowej gwiazdę muzyki pop. Norweski zespół a-ha podbijał wówczas świat swym niezapomnianym hitem „Take on me”. Podczas pracy nad utworem wspólnie z John’em Barrym dochodziło do wielu konfliktów, przez co po latach zarówno zespół jak i Barry nie wspominali tej współpracy dobrze. Utwór nie osiągnął aż takiego globalnego  sukcesu jak „A View To A Kill”, ale jest uważany za jedną z najlepszych bondowskich piosenek. Do utworu nakręcono również oficjalny teledysk, co zostało już standardem w filmach o Bondzie od 1983 roku - Ośmiorniczki.

Motyw "gunbarrel" filmu:


Czołówka filmu z piosenką:


Oficjalny teledysk do piosenki:








Nie ma jeszcze komentarzy. Skomentuj jako pierwszy!


Soundtracks.pl

© 2002-2018 Soundtracks.pl - muzyka filmowa.
Wydawca: Bezczelnie Perfekcyjni