Gdy poraz pierwszy usłyszałem główny temat do tego filmu - po prostu się rozpłynąłem. Nasz mistrz - Wojciech Kilar - poraz kolejny pokazał, że zna się na swojej robocie i zaserwował nam fantastyczną muzykę.
Pomysł Pana Kilara na ten soundtrack był prosty lecz trafny. Większość utworów to zupełnie nowe, krótkie tematy muzyczne, powtarzane i poddawane różnym zmianom. Mogłoby się wydawać, że takie utwory będą nudzić po krótkiej chwili - tak jednak nie jest. Zmiany jakim poddawane są motywy są odpowiednio duże i różnorodne, a utwory kończą się we właściwym momencie - zanim zdążyłyby znudzić słuchacza.
Poza muzyką napisaną specjalnie do filmu, są tu także trzy utwory kompozytora epoki romantyzmu Franza Schuberta - Impromptu Ges-dur i As-dur oraz Kwartet smyczkowy d-moll.
Jest to niebanalna płyta, bardzo różnorodna. Kompozytor stworzył tu tyle różnych tematów, że mógłby je wykorzystać jako tematy przewodnie do kilku filmów. Jako minus, choć niewielki, mógłbym podać słabą wyrazistość tła muzycznego - ale myślę, że jest to raczej kwestia nagrania. Recenzję napisał(a): Łukasz Remiś (Inne recenzje autora)
Lista utworów:
1. Prologue: My life before me
2. The portrait of a Lady
3. Flowers of Firenze
4. Twilihgt cellos
5. A certain light
6. Cypresses
7. Schubert Impromptu in G flat, D899 No.3
8. Schubert Impromptu in A flat, D899 No.4
9. Schubert String Quartet in D minor, D810 `Death and the Maiden`(II)
10. Epilogue: The portrait of a lady
11. Phantasms of love
12. The kiss
13. Love remains
14. End credits |
|