G.I. Jane to muzyka nietypowa dla Trevora Jones - choć trudno mówić o takiej, jeśli chodzi o tego kompozytora. Jest to soundtrack wyjątkowy, w stylu zupełnie odmiennym od wcześniejszych prac autora. Oficjalne wydanie tej muzyki, zawierało zaledwie trzy utwory Jones.
Opisywana tu płyta, to materiał promocyjny, nie wydany do sprzedaży. Zawiera aż 28 świetnych, w większości bardzo dynamicznych utworów. Jest tu sporo elektroniki i potężne brzmienie. Styl tych kompozycji nieco kojarzy się z pracami Hansa Zimmera. Jego najmocniejszym atutem są motywy przewodnie. Potężne, dynamiczne, łatwo wpadające w ucho - główny odnajdziemy już w otwierających album Main Title oraz Deeply Disturbed.
Ścieżka ta ma wiele elementów rockowych - utwór Water Sports jest tego najlepszych przykładem. To właściwie tylko gitara elektryczna i perkusja, ale wspólnie tworzą świetny motyw. Te dwa elementy można odnaleźć w niemal każdym "kawałku". W kilku utworach znajdziemy także fragmenty dialogów - oczywiście odpowiednio dobrane do muzyki, ale nie wiążą się one najlepiej z całością.
Dobra partytura akcji musi też dawać słuchaczowi chwilę wytchnienia. Tak też dzieje się np. w Cold Water czy Free Exercises - utworach bardzo spokojnych, lekkich, nieco tajemniczych, a w całości zbudowanych na elektronice.
Partyturę z G.I. Jane kończą The Scorpions Mission oraz G.I. Jane, będące jej kwintesencją. Są to dwa super dynamiczne kawałki, zawierające wszystkie istotne elementy tego soundtracku.
Równie ciekawy materiał znalazł się w części bonusowej. 5 kawałków prezentujących bardzo różnorodny styl pochodzi z 5 różnych filmów. Utwór Kiss Of Death jest jednym z moich ulubionych z całej płyty - co ciekawe jest utrzymany w stylu bardzo podobnym do G.I. Jane, a więc jest to niesamowicie dynamiczne połączenie orkiestry z elementami rockowymi. Hideaway, choć również zawiera wyraźne elementy muzyki popularnej, jest już znacznie spokojniejszy. Nostalgiczny, z gitarą akustyczną na pierwszym planie, w dalszej części dramatyczny, a zakończony rockowo, prezentuje bardzo wysoki poziom.
Labyrinth, kolejny z bonusowych kawałków - utrzymany jest w klimacie piosenek, ballad, z lat `80, a pochodzi z jednego z "lalkowych" filmów Jima Hensona. Jest on wyraźnie odmienny od reszty materiału. Następnie mamy suitę z filmu Savage Island. Tu usłyszymy już samą orkiestrę w znakomitym przygodowym klimacie i "radosnych" aranżacjach - utwór bardzo przyjemny. Klimat przygody, lecz z nutą tajemnicy, Jones kontynuuje w Loch Ness - utworze o klasycznych aranżacjach z dodatkami "folkloru" szkockiego.
Jeśli chodzi o partyturę z G.I. Jane mam tylko jedno ALE. W drugiej części filmu, podczas operacji w Libii, chwilami muzyka zupełnie nie oddaje wydarzeń z ekranu. Tam gdzie powinna być dynamiczna, jest spokojna i odwrotnie. Ale słuchając tego soundtracku bez obrazu, nie można mu nic zarzucić, jest to świetna, zapewniająca ponad godzinę rozrywki muzyka. G.I. Jane to pozycja obowiązkowa dla wielbicieli tzw. *"action scores", którą stylowo można by skojarzyć z pracami *Media Ventures. Bardzo polecam!
*action score Recenzję napisał(a): Łukasz Remiś (Inne recenzje autora)
Wczytywanie ...
Lista utworów:
1. Main Title - 2:25
2. Deeply Disturbed - 2:36
3. Naval Inteligence Center - 2:34
4. Jordan`s Drive To D.C. - 1:46
5. Catalano Naval Base - 0:53
6. Jordan O`Neil Checks In - 1:25
7. Training Montage - 3:54
8. Cold Water - 3:32
9. Battle Field / Under Fire - 1:37
10. Cortez Betrays O`Neil - 1:24
11. Friction In Barracks - 1:02
12. Free Exercises - 1:00
13. G.I. Jane On TV News - 0:45
14. Water Sports - 0:50
15. A Close Call - 1:36
16. Hide And Seek - 4:11
17. Captured - 1:10
18. Newsweek - 1:03
19. Home Again - 1:10
20. Jordan Versus Lillian - 2:15
21. Hostile Territory - 0:29
22. The Scorpions Mission - 5:33
23. G.I. Jane - 5:02
BONUS TRACKS
24. Kiss Of Death - 8:21
25. Hideaway - 7:41
26. Labyrinth - 2:50
27. Savage Island - 4:58
28. Loch Ness - 5:04
Razem: 77:26 |
|