Soundtracks.pl - Muzyka Filmowa

Szukaj w:  Jak szukać?  
 








Aby otrzymywać świeże informacje o muzyce filmowej, podaj swój adres e-mail:



Zapisz

Deja Vu

10 Styczeń 2007, 18:41 
Kompozytor: Harry Gregson-Williams

Rok wydania: 2006
Wydawca: Hollywood Records

Muzyka na płycie:
Muzyka w filmie:
Deja Vu

Odtwarzaj / Zatrzymaj

Tony Scott swoim najnowszym filmem Deja Vu po raz kolejny udowodnił, że doskonale sobie radzi z filmami sensacyjnymi. W scenach akcji popisał się niezwykłą wirtuozerią, tworząc bardzo dynamiczne i trzymające w napięciu sekwencje, równie dopracowane, jak w świetnym Wrogu Publicznym z 1998 roku. Jednak mimo to Deja Vu nie zrobiło na mnie większego wrażenia, a to ze względu na kiepski scenariusz. Niestety, w dzisiejszych czasach powstaje coraz mniej przemyślanych fabuł, za to hollywoodzka sztampa, albo przekombinowane, pseudo-intelektualne historyjki pojawiają się jak grzyby po deszczu. A film Scotta ma niestety cechy jednego i drugiego rodzaju słabego kina. Szkoda, że niezły pomysł, obiecujący początek i nieprzeciętna gra Denzela Washingtona zostały zmarnowane dziwaczną formą, brakiem logiki oraz schematycznością.

Deja Vu zilustrował Harry Gregson-Williams i jest to już jego piąta współpraca z Tonym Scottem. Niestety muszę powiedzieć, że niezły Zawód: Szpieg nadal pozostaje jedynym ciekawym projektem obu artystów. Williams, podobnie jak we Wrogu Publicznym (ten w duecie z Trevorem Rabinem) czy Człowieku w ogniu, znów powiela schematy. Są to klisze stworzone przez niego samego jeszcze w *Media Ventures. Deja Vu wypełnia zatem cała masa brzmień i rozwiązań harmonicznych, znanych z wcześniejszych kompozycji twórcy Królestwa Niebieskiego. Wszystkie utwory sprawiają wrażenie, jakby były mechanicznie sklejane na komputerze – gotowe motywy i brzmienia łączone, jak loopy przez DJ`ów. Muzyka ta nie wpływa na emocje widza (stanowi jedynie niezwracające uwagi tło akcji, tylko czasami potęguje napięcie niektórych scen), już nie mówiąc o jej fatalnym odbiorze poza obrazem. Właściwie non stop słyszymy pulsujące sample perkusyjne, syntetyczny, sztucznie dynamizowany fortepian i kwintet smyczkowy, który na dobrą sprawę też mógłby pochodzić z komputera. Nie ma mowy o jakiejkolwiek formie, logicznej strukturze, sprawiającej, że utwory nadawałyby się do wydania na płycie. Wyjątkiem jest melodyjny temat liryczny, pojawiający się w Tell Me the Truth, ale wątpię żeby był w stanie na dłużej zainteresować słuchacza.

Przy nieciekawym scorze zaskakująco dobrze wypada piosenka, autorstwa Williamsa, wykonana przez Macy Grey. Czarny, ale przybrudzony głos wokalistki intryguje, a współbrzmienia harmoniczne oraz aranżacja wybijają się ze sztampy.

Harry Gregson-Williams w przeciwieństwie do Tony`ego Scotta nie czuje się dobrze w kinie akcji i nie ma pomysłu na ciekawe zilustrowanie filmu sensacyjnego. Może reżyser Deja Vu powinien do swojego kolejnego dzieła zaangażować Johna Powella?

Recenzję napisał(a): Aleksander Dębicz   (Inne recenzje autora)




Zobacz także:
Wczytywanie ...


Lista utworów:

1. Algiers Ferry - 3:06
2. The Aftermath - 4:30
3. Dazzle Me - 2:25
4. Claire`s Apartment - 4:12
5. Better Have Some KY - 5:36
6. You Can Save Her - 9:03
7. Humvee Chase - 6:03
8. Tell Me the Truth - 3:08
9. The Hideout - 4:21
10. Claire`s Rescue - 4:19
11. Coming Back to You (Macy Gray) - 3:21
12. Humvee Chase (The Sonic Terrorists Remix) - 3:39

Razem: 53:43



Komentarze czytelników:

Mystery:

Moja ocena:

Kolejna średnia płyta skomponowana przez H.G Williamsa do filmu T. Scotta. Na pewno lepsza od Man on Fire i Domino ale znacznie słabsza od Enemy of the State i Spy Game.

Rafalski:

Moja ocena:

no nie jest tak źle jak w MOF ale daleko tej muzyce do klasyki (Spy Game, Enemy...)

Rafalski:

Moja ocena:

a co do filmu... bzdurna bajeczka owinięta w pseudo realny papier pakunowy - jako całość ładnie i efektownie wygląda - po rozpakowaniu okazuje sie że w środku nie ma absolutnie nic. nie warto.

Mefisto:

Moja ocena:

Straszna siekanka - niestety zawód, tym bardziej, ze potencjal byl spory. Znacznie lesza muzyka z trailera.

dejv:

Moja ocena:
bez oceny

mam pytanie ... czy ktos wie jaki tytul nosi piosenka, ktora oni na koncu sluchali w samochodzie? pozdro


  Do tej recenzji jest jeszcze 5 komentarzy -> Pokaż wszystkie