Soundtracks.pl - Muzyka Filmowa

Szukaj w:  Jak szukać?  



Aby otrzymywać świeże informacje o muzyce filmowej, podaj swój adres e-mail:



Zapisz
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  Ł  M  N  O  P  R  S  Ś  T  U  V  W  X  Y  Z  Ż
1  2  3  4  5  6  7  8  9  0



Nowe komentarze:
Elak  komentuje    Prowokator
M.S.  komentuje    Bond 25
Dawid  komentuje    Kto wrobił królika Rogera? (Who Framed Roger Rab...
Ireneusz Leśnikowski  komentuje    Glina (wydanie promocyjne)
M.S.  komentuje    Kompania braci (Band Of Brothers)
Daniel  komentuje    Powrót mumii (The Mummy Returns)
PrzeMek M.  komentuje    Bond 25
zypek  komentuje    Tylko dla orłów (Where Eagles Dare)
SQD  komentuje    Glina (Limitowane wydanie rozszerzone)
Jan  komentuje    Janosik


Nasze oceny - muzyka na płycie

Tragedia! (takie płyty chyba się nie zdarzają)
Słaby soundtrack, ale jest coś co nie skreśla go zupełnie z pola widzenia
Poniżej przeciętnej. Dzieło z niewieloma jasnymi punktami, warte zakupienia prawie tylko dla fanów ocenianego kompozytora.
Dzieło przeciętne, jakich pełno. Nie wyróżniające się poziomem czy stylistyką, może być i takie które wypada oryginalnie na tle innych lecz słabo sprawdza się w oderwaniu od filmu, ma niską słuchalność
Dzieło solidne, dobre. Rekomendowane z pewną rezerwą
Bardzo dobra robota. Dzieło prezentujące wysoki poziom, wyróżniające się na którejś z płaszczyzn (tematy, stylistyka, oryginalność brzmienia etc.)
Znakomita robota. Dzieło niemal doskonałe, bez większych wad. Ma zadatki na klasyka. Pozycja niemal obowiązkowa do przerobienia
Arcydzieło! Score, która wytycza nowe szlaki w muzyce filmowej, bądź taki w którym kompozytor z konwencjonalnych środków ekspresji w olśniewający sposób wydobył to co najlepsze. Dzieło wyróżnia się niespotykanym bogactwem rewelacyjnych tematów, a także (choć niekoniecznie) nowatorstwem stylistycznym i brzmieniowym. Pozycja obowiązkowa do przerobienia dla każdego słuchacza


Nasze oceny - muzyka w filmie

1 - 2.5Muzyka nie pasuje do filmu, psuje jego sceny, jest nieadekwatna do rozgrywanych wydarzeń. We współczesnym kinie zjawisko bardzo rzadkie.
3 - 3.5Muzyka stanowi bezbarwne tło i nie wybija się zanadto. Poza tym, że pasuje do obrazu, nie wiele można o niej powiedzieć.
4 - 4.5Kompozytor wykazał się doskonałym zrozumieniem filmowego dzieła. Jego muzyka buduje w nim klimat i emocje, nadaje mu odpowiedni nastrój. Bywa, że ratuje kiepskie sceny.
5
Muzyka w dużym stopniu stanowi o sukcesie filmu. Jest jednym z jego najlepszych elementów. Nie tylko perfekcyjnie oddaje emocje i nastroje, ale również sama sporo wnosi do obrazu.

Powyższe schematy to tylko uogólniony zarys kryteriów, jakimi staramy się kierować, przy ocenie soundtracku. Najważniejsze są jednak emocje jakie dana muzyka ze sobą niesie; i właśnie ten ładunek emocjonalny zwykle decyduje o ostatecznej ocenie.